Ani převrácený Ford Ranger posádku týmu South Racing CE nezastavil

Ani převrácený Ford Ranger posádku týmu South Racing CE nezastavil

Posádka týmu South Racing CE - Tomáš Ouředníček a David Křípal zažila během první rychlostní zkoušky rallye Baja Poland 2017 dramatické okamžiky. Na 164. kilometru stíhací jízdy se závodní speciál Ford Ranger sklouzl na blátivém povrchu v bočním náklonu do hluboké koleje a převrátil se na střechu. Tomáš s Davidem naštěstí vyvázli bez zranění a ani tento zážitek je neodradil v pokračování v boji o přední příčky. Závodní speciál se podařilo dostat zpět na kola, a následně pokračoval boj o ztracené minuty v ještě ostřejším tempu. Tomáš s Davidem tak dokončili obě sobotní rychlostní zkoušky, které dohromady měřily více než 400 km, na nadějném 5. místě v průběžném pořadí Evropského poháru.

Do nedělních etap tak posádka vstupovala s odhodláním pokračovat i nadále v boji o medailové pozice. Těsně před startem do první nedělní etapy se však objevila technická závada v podobě zadřené vodní pumpy. I v tomto okamžiku se posádka nevzdala a snažila se závadu odstranit. Oprava si však vyžádala více času, než byl maximální čas povolený ke startu, a posádka musela přes veškerou snahu ze závodu odstoupit. Tomáš s Davidem tak alespoň odstartovali do zbývajících dvou odpoledních etap, které využili k dalšímu testování vozu.

„Již od startu jsem na to tlačil, nastavení auta bylo dobré, volba pneumatik již méně, v lesních úsecích to pekelně klouzalo“, okomentoval situaci Tomáš Ouředníček, „naše tempo bylo dobré, jen ostřikovač nefungoval, takže jsme chvílemi skoro neviděli, tak nás to samozřejmě zpomalovalo. Předjeli jsme několik aut, ale v levé rozbité zatáčce se zadek Rangeru sklouzl bokem do hluboké díry plné klouzavého bahna, zaseknul se a už s tím nešlo nic udělat.
Překvapeně jsem zjistil, že naše první reakce byla opravdu pohotová: vypnul jsem motor snad ještě dřív, než auto dopadlo na střechu a David již v té chvíli měl zapnutý sentinel – varování pro ostatní závodníky. Dopad nebyl tvrdý, dovnitř vozu se nahrnulo bahno a nešly otevřít dveře. Poté, co jsme se vysoukali ven, jsem propadl pocitu absolutní beznaděje, dokonce jsem myslel, že je to konec naděje na start Dakaru 2018. Ale věčně pozitivní David mě povzbudil, sebrali jsme všechny síly a díky pořadatelům jsme auto vrátili na kola. Rozsah škod nakonec nebyl tak šílený. Ranger se podařilo nastartovat a přesto, že čelní sklo bylo hodně rozbité, nefungoval interkom a kokpit byl plný bláta, se nám podařilo dojet do cíle. Následoval jen hodinový servis a díky neskutečnému nasazení všech mechaniků týmu South Racing, kterým patří velký dík, se podařilo náš Ford vrátit do závodu.“
V silném dešti s totálně zamlženým výhledem na ukrutně uklouzaných tratích se podařilo dojet i druhou rychlostku a poté dojet dalších 120 km do Štětína. Naprosto vyčerpaní,
ale odhodlaní ráno pokračovat v boji. A pak se stalo neočekávané – těsně před startem praskl řemen díky zadřené vodní pumpě. Dle přísných pravidel FIA to znamenalo konec
v závodě.

Po opravě jsme alespoň mohli v rámci Českého mistrovství jet dvě poslední krátké rychlostky a byla to paráda, vůz bez problémů a výborné časy byly pro nás odměnou
za zklamání z nedokončené Baja Poland 2017“.

Do závodu Baja Poland World Cup vstupovala posádka týmu South Racing CE především za účelem testování a získání drahocenných zkušeností před hlavním závodem, kterým je Dakar 2018. Navzdory odstoupení z důvodu technické závady byl tento závod pro celý tým velkou zkušeností. Po nehodě se posádka nezastavila a pokračovala dále v závodu i se značně poškozeným závodním speciálem Ford Ranger Dakar.

South Racing CE děkuje za podporu Liqui Moly, MANN-FILTER, Ford Hlouch Motors, AV Media, XT line, Agados, Fri Tech, CARREX, DUCATI Frankfurt a Gold Nutrition.

Média