Dvakrát zlato a jedno obrovské štěstí

Dvakrát zlato a jedno obrovské štěstí

Tým UltimateDakar se premiérově vydal se třemi závodními speciály na závod Hungarian Baja, který se koná nedaleko „maďarského moře“ Balatonu.

Vedle posádky Ouředníček/Křípal s Toyota Hilux startoval také Pavel Pups/Petr Hauptmann s Toyota Landcruiser a rumunská posádka Mihai Ban/Ion Catalin na H3 evo.

Samotná příprava byla velmi dramatická. Hilux začal zajíždět nový motor teprve 4 dny před startem, Landcruiser a H3 evo se podařilo rozjet až v den odjezdu na závod. Mechanici pracovali poslední dny prakticky nonstop, takže to pro ně byla dobrá a zároveň vyčerpávající příprava na Dakar.

I přes to, že z počátku nebyl Tomáš Ouředníček spokojen nastavením vozu a také nezvolil nejvhodnější pneu, Mihai Ban se spokojeně sžíval s novým podvozkem a Pavel Pups jel poprvé na kamenitém povrchu, posádky si vybojovaly pěkná startovní místa. Po dvou rychlostních zkouškách se Hilux dostal na 3. místo v T1, Landcruiser na 2. místo v T2 a H3 evo na 1. místo v TH.

Těsně před startem odpolední části etapy byl závod zastaven, český motorkář Roman Šiška (bývalý mechanik, který byl na rally Dakar s Tomášem Ouředníčkem v roce 2009) na přejezdu nešťastně narazil do protijedoucího auta. Po téměř čtyřiceti minutách se závod opět rozjel.

Tomáš s Davidem byli pozitivně překvapeni z chování podvozku: výměna pneu na jiný vzorek a malá úprava zadních tlumičů znamenala perfektní stabilitu.

V relativně rovném úseku do mírného stoupání s dobrou viditelností však pravděpodobně praskl kulový čep na pravém kole ve chvíli, kdy motor pracoval při plných otáčkách na pátý převodový stupeň a uvolněná těhlice stáhla řízení prudce doprava. Vůz se stal neovladatelným, a v rychlosti 150 km/h se převrátil 3x přes střechu a zůstal ležet koly vzhůru.

Týmový kolega Mihai Ban při průjezdu kolem místa okamžitě zastavil a pomohl posádce havarovaného vozidla.

Pomačkaní, otřesení z přetížení a nárazů zůstala posádka viset na pásech, avšak nic vážného se jí nestalo. Mnohem hůř však dopadl vůz - čelní sklo vystřelilo deset metrů z rozbitého auta, rám je odsouzen k sešrotování. Samotné naložení nepohyblivého vraku na podval trvalo tři hodiny, a to i s pomocí kolegů z Toyota HS AUTOMOBIL, kteří přispěchali až z Jihlavy na pomoc.

„Jízdu jsme si doslova užívali, David naprosto přesně navigoval a neudělali jsme žádné chyby a moje důvěra v řízení znamenala výrazné zrychlení. Jsme vděčni, že se nám nic nestalo a asi jsme se potřetí narodili, ale obrovská škoda, že jsme přišli o náš vůz. Právě teď, v době testování na Dakar 22, to bude mít velký dopad. Hned po zveřejnění nehody nás fanoušci úžasně podporují, a dokonce se ozvali partneři, že nám pomohou i finančně. Moc si toho vážíme.“ Okomentoval nehodu Tomáš Ouředníček.

Ostatní posádky pokračovaly v rozjetém závodě na výbornou.

Pavel Pups/Petr Hauptmann v Toyota Landcruiser vybojovali zlato v kategorii T2.

Mihai Ban/Ion Catalin v H3 evo dosáhli zlata v kategorii TH.

Všechny posádky jely naplno a obrovskou radost z top umístění si zaslouženě užívali i týmoví mechanici.

Cenné zkušenosti z tohoto podniku zúročí tým Ultimate Dakar na velkém závodu FIA Světového poháru Rally Du Maroc (říjen Maroko), který bude pro celý tým poslední velkou přípravou před rally Dakar 2022.

Média