ULTIMATE DAKAR Racing – Dvě posádky a dvě pódiová umístění v Maďarsku
Dvojitý úspěch zaznamenal tým ULTIMATE DAKAR Racing v závodě FIA CEZ RiverSide Baja 2021. Igor Furugláš/Petr Hauptmann na voze Toyota Land Cruiser 120 obsadili 2. místo v T2. Mihai Ban / Ion Catalin na voze H3 EVO – Toyota obsadili 1. místo v TH.
Šampionát FIA CEZ se za přísných hygienických opatření přestěhoval do Maďarska.Všichni účastníci se museli prokázat negativním testem a pořadatelé zavedli „bezdotykové“ traťové komisaře. Navigátoři si tak sami museli zapisovat časy do časových karet. I přes deštivé a na Maďarsko nebývale chladné počasí v pátek a slunečnou modrou oblohou v sobotu byla cítit optimistická nálada mezi posádkami i pořadateli. Svět se snad vrací do normálu.
Týmový nováček Igor Furugláš se na svůj druhý závod velmi těšil. Domácí prostředí (Igor pochází z maďarsky hovořící části Slovenska), seznámení se s novými závodníky a typickými maďarskými tratěmi atmosféru ještě umocnilo.
Igor se svým zkušeným navigátorem Petrem Hauptmannem a pod přísným dohledem našeho Tomáše Ouředníčka absolvoval dva tréninky, které skvěle zúročil hned v úvodu závodu.
Igor již po 5 km dojel vůz Toyota Land Cruiser 200 startující 1 minutu před naší posádkou. Oba konkurenční vozy bojovaly těsně za sebou až do cíle a k velké radosti diváků předvedly ukázkové skoky v pískovém lomu.
Výhodná startovní pozice v sobotním měření času při zdolávání 200 km rychlostních zkoušek umožnila slovensko-české posádce neustále zrychlovat bez jezdeckých nebo navigačních chyb a dovedla týmovou Toyotu Land Cruiser 120 až na 2. místo ve své kategorii T2 a získala 16 bodů do evropského šampionátu.
V pořadí šampionátu FIA Central Europe Zone se posádka Furugláš/Hauptmann posune na průběžnou 3. pozici.
„První závod v Maďarsku jsem si opravdu užil! Trénoval jsem před ním s Petrem na okruhu a v terénu pod dohledem Tomáše. Dalo mi to opravdu hodně a na Riverside jsem nastoupil mnohem sebejistější. To se přeneslo do celého závodu a tak se nám podařilo vybojovat krásné 2. místo i přes nějakou tu penalizaci… s teamem UltimateDakar jsme si hodně sedli a všichni společně tlačíme Toyotku k výsledkům,“ radostně ohodnotil Igor Furugláš svůj další úspěch.
Tým mechaniků Ultimate Dakar Racing se potýkal ještě s dalším úkolem: servis pro rumunskou posádku staršího týmového vozu H3 EVO s motorem Toyota V6. Neuvěřitelný benzínový atmosférický 4l motor známý z Toyota FJ Cruiser, Land Cruiser, Tundra nebo HILUX (funguje bez jediné závady již přes 35 000 závodních kilometrů a má za sebou řadu vítězství s Tomášem Ouředníčkem i slavný jihoamerický Dakar) opět vydržel na plný výkon.
Rumunská posádka Mihai Ban / Ion Catalin spolu zažila premiéru. Zatímco Mihai je zkušený pilot, navigátor Ion Catalin, který je populárním rumunským umělcem (CHELOO 16Hz), byl na svém úplně prvním závodě.
Mechanici týmu dokázali v rekordním čase v předposledním servisu vyměnit zadní diferenciál a posádka tak udržela pozici a ve své kategorii TH si podržela 1. místo.
„ Byl to opět skvělý závodní víkend. Bohužel náš Hilux ještě stále prochází velkou řadou úprav po Dakaru, tak jsem si užil naplno svou roli mentora. Byla to i pro mne cenná zkušenost servisovat dva vozy najednou a možnost sledovat závod z vnějšku. Pomůže nám to do budoucna aplikovat různá logistická zlepšení a dobře se připravit na příští Dakar. Posádky si vedly skvěle a jsem na ně moc pyšný. Obrovský dík patří i našim mechanikům za jejich vysoké nasazení,“ okomentoval úspěšné maďarské klání majitel týmu Tomáš Ouředníček
FIA CEZ pokračuje v červnu v rumunském městě Satu Mare, kam tým plánuje vyrazit již se třemi vozy ve třech kategoriích: Toyota Hilux (T1), Toyota Land Cruiser (T2), H3 EVO - Toyota (TH).