Co je na Dakaru nejtěžší?
Obvykle se v souvislosti s Rallye Dakar zmiňují pojmy jako náročnost a extrémní podmínky, ale co je vlastně na tomto závodě nejtěžší? Tomáš Ouředníček, pilot Buggyra Ultimate Dakar Team má zajímavou odpověď…
"Nejšílenější věcí na Dakaru, kterou je třeba vydržet, je pro mě hluk. Všude kolem vás je neustále obrovský hluk, ve dne i v noci. V noci běží elektrocentrály, mechanici vyklepávají, řežou, servisují. V roce 2009 jsem po jedné z etap spal ve stanu, když asi metr od mé hlavy ve 4 hodiny ráno startovala závodní motorka. Už po několika dnech si permanentní hluk začíná vybírat svou daň. Třetí nebo čtvrtý začínají všichni vypadat jako zombie. Únava je větší a větší a nedá se vůbec přemýšlet. Je to horší než řízení a navigování v černočerné tmě," vysvětluje Tomáš Ouředníček.
Posádka Buggyra Ultimate Dakar, pilot Tomáš Ouředníček a co-pilot Pavel Vaculík, odlétají 30. prosince do Buenos Aires, kde na ně již čeká jejich závodní speciál Hummer H3 EVO. Dakar 2016 začíná 2. ledna slavnostním startem s krátkým prologem a skončí po 9000 kilometrech cílovou páskou v Rosariu.